top of page

Naša edukačná činnosť vychádza z koncepcie Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0, v tejto koncepcii sa definujú hlavné ciele a požiadavky na obsah výchovy a vzdelávania. Pripravujeme aktivity, v ktorých sa bude rozvíjať:

 

SPOLOČENSKÉ SPRÁVANIE

  • viesť deti, aby si udržiavali poriadok

  • podporovať u detí spoločnú hru

  • viesť deti, aby vedeli "poprosiť, poďakovať, pozdraviť, zablahoželať"

 

SAMOOBSLUŽNÉ A HYGIENICKÉ NÁVYKY

  • osvojovať základy kultivovaného stolovania - samostatne jesť

  • čistenie zúbkov

  • viesť deti samostatne sa obliekať a vyzliekať

 

EMOCIONÁLNE PREŽÍVANIE

  • upevňovať citové vzťahy k členom rodiny

  • upevňovať citové vzťahy medzi deťmi

  • učiť predchádzať pocitom strachu

  • rozvíjať pocit istoty a sebavedomia

  • podporovať objavovanie vyšších citov – súcit, snaha pomáhať iným

  • rozvíjať lásku k prírode

 

POHYBOVÉ ZRUČNOSTI

  • chôdza v rôznom tempe, medzi prekážkami, chôdza v rytme

  • zdokonaľovať lezenie, plazenie, preliezanie, podliezanie, skok, preskok

  • podávať a hádzať ľahké predmety

  • pestovať zmysel pre rytmus

 

AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE VNÍMANIE, PREDSTAVIVOSŤ, PAMÄŤ, POZORNOSŤ

  • triediť predmety podľa farby, veľkosti, tvarov

  • vnímať zmeny polohy

  • poznávať činnosti a jednotlivých vzťahov

  • poznávať objekty na obrázku

  • poznávať funkcie a účely známych predmetov

 

AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE REČ

  • rozširovať slovnú zásobu

  • stimulovať detí k odpoveďiam

  • učiť pozorovať súvislejší dej

 

AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE HUDOBNÉ CÍTENIE

  • rozvíjať zmysel pre hudbu

  • prebúdzať a rozvíjať schopnosti speváckej produkcie

  • rozvíjať citlivosť sluchu

  • oboznamovať deti so súborom hudobných nástrojov

 

AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE ESTETICKÉ CÍTENIE A VÝTVARNÉ SCHOPNOSTI

  • umožňovať deťom hravé experimentovanie s výtvarným materiálom

  • viesť deti výtvarne vyjadriť predstavy

bottom of page