Naša edukačná činnosť vychádza z koncepcie Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0, v tejto koncepcii sa definujú hlavné ciele a požiadavky na obsah výchovy a vzdelávania. Pripravujeme aktivity, v ktorých sa bude rozvíjať:
SPOLOČENSKÉ SPRÁVANIE
-
viesť deti, aby si udržiavali poriadok
-
podporovať u detí spoločnú hru
-
viesť deti, aby vedeli "poprosiť, poďakovať, pozdraviť, zablahoželať"
SAMOOBSLUŽNÉ A HYGIENICKÉ NÁVYKY
-
osvojovať základy kultivovaného stolovania - samostatne jesť
-
čistenie zúbkov
-
viesť deti samostatne sa obliekať a vyzliekať
EMOCIONÁLNE PREŽÍVANIE
-
upevňovať citové vzťahy k členom rodiny
-
upevňovať citové vzťahy medzi deťmi
-
učiť predchádzať pocitom strachu
-
rozvíjať pocit istoty a sebavedomia
-
podporovať objavovanie vyšších citov – súcit, snaha pomáhať iným
-
rozvíjať lásku k prírode
POHYBOVÉ ZRUČNOSTI
-
chôdza v rôznom tempe, medzi prekážkami, chôdza v rytme
-
zdokonaľovať lezenie, plazenie, preliezanie, podliezanie, skok, preskok
-
podávať a hádzať ľahké predmety
-
pestovať zmysel pre rytmus
AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE VNÍMANIE, PREDSTAVIVOSŤ, PAMÄŤ, POZORNOSŤ
-
triediť predmety podľa farby, veľkosti, tvarov
-
vnímať zmeny polohy
-
poznávať činnosti a jednotlivých vzťahov
-
poznávať objekty na obrázku
-
poznávať funkcie a účely známych predmetov
AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE REČ
-
rozširovať slovnú zásobu
-
stimulovať detí k odpoveďiam
-
učiť pozorovať súvislejší dej
AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE HUDOBNÉ CÍTENIE
-
rozvíjať zmysel pre hudbu
-
prebúdzať a rozvíjať schopnosti speváckej produkcie
-
rozvíjať citlivosť sluchu
-
oboznamovať deti so súborom hudobných nástrojov
AKTIVITY ROZVÍJAJÚCE ESTETICKÉ CÍTENIE A VÝTVARNÉ SCHOPNOSTI
-
umožňovať deťom hravé experimentovanie s výtvarným materiálom
-
viesť deti výtvarne vyjadriť predstavy